Getting Started - Nav3D Doc

Docy Child

Приступая к работе

  • Все классы ассета, необходимые вам для работы, содержатся в пространстве имен Nav3D.API.
  • Во время функционирования Nav3D создаст на сцене несколько MonoBehaviour объектов, необходимыми ему для внутреннего использования.




Эти игровые объекты создаются с флагом DontDestroyOnLoad. Сохранение менеджеров при загрузке другой сцены может быть полезно, если, например, вы используете отдельную сцену загрузки, в которой вы инициализируете Nav3D.

  • Перемещение агентов (Nav3DAgent) выполняется внутри события FixedUpdate
  • Все длительные вычислительные операции производятся средствами CPU вне главного потока.
  • Все колбеки, предоставленные в API Nav3D исполняются в главном потоке Unity.

Лог агента

Here you can copy the contents of the agent log to the clipboard by clicking the...

Debug drawing

In this section, you can visualize the agent and his nearest environment. This s...

Создание и настройка описания агента из кода

All Nav3DAgentDescription parameters configured in the description inspector c...

Nav3DManager

Nav3DManager is a helper static class. Can be useful for checking whether Nav3D ...

Nav3DInitializer

To use Nav3D in playmode, you need to initialize it. The Nav3DInitializer compon...

Nav3DObstacleLoader

To use the possibility of pre-baking obstacles on the scene in editor mode and t...

Nav3DObstacle

To manage obstacles on the scene, the Nav3DObstacle component is designed. Attac...

Сочетания препятствий

We will call obstacles with the selected processing mode “Runtime” as runtim...

Операции с препятствиями

Regardless of the obstacle processing mode, the processing procedure consists of...

Немного глубже о препятствиях

As already described above, in order for an obstacle to be taken into account du...

Nav3DAgent : Debug

The Nav3DAgent has an inspector that provides several useful functions to help w...

Nav3DAgent

As mentioned above, you can use the Nav3DAgent script as a component for your ga...

Chat Icon Close Icon
ru_RURussian